Selamat, Siti Nurhaliza Melahirkan Bayi Perempuan dengan Proses Caesar

Siti Nurhalizah dan suami.
Foto : Instagram/ctdk

Siti Nurhalizah dan suami. Foto : Instagram/ctdk

POJOKSUMUT.com, KABAR gembira datang dari penyanyi Malaysia, Dato’ Sri Siti Nurhaliza yang telah melahirkan seorang bayi perempuan, Senin (19/3/2018) pagi sekira 08.17 waktu setempat.

Hal ini dikabarkan orang terdekat keluarga via akun resmi Siti Nurhalizah. Proses lahiran dilakukan di rumah sakit iu kota dengan berat bayi sekira 3,55 Kg secara caesar.

Saat ini, ibu dan bayi berada dalam keadaan baik. Namun, belum bisa kunjungi pihak manapun selain keluarga dekat. Ini  menjadi momen penting Siti dan suami yang 11 tahun menanti kehadiran seorang bayi.

“Suami beliau, Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa melahirkan rasa syukur kerana segalanya telah selamat. Apa yang penting bagi beliau adalah proses melahirkan berjalan dengan baik, isteri dan anaknya juga sihat. Siti dan suami juga ingin mengucapkan terima kasih di atas doa dan sokongan daripada ahli keluarga, rakan-rakan, peminat dan juga pihak media sejak dari awal kehamilan sehinggalah melahirkan,” tulis keterangan resmi pihak keluarga.

“Pasangan ini memilih hari Isnin untuk kelahiran anak pertama mereka kerana bersamaan dengan hari kelahiran Nabi Muhammad (Rasulullah s.a.w) selain jatuh pada tarikh 1 Rejab. Buat masa ini Siti mahu diberi ruang untuk berehat dan menumpukan perhatian pada hari-hari awal bergelar ibu. Mengenai wajah dan nama anak, Siti dan Khalid meminta diberi sedikit masa sebelum mengumumkannya. -Rozi Abdul Razak Pengurus,” tuntas keterangan tersebut.

Tak berapa lama kemudian, via akun yang sama mengunggah video yang diduga keterangannya ditulis langsung oleh Siti.

“Assalamualaikum, Alhamdulillah, di atas kurniaan Allah. Terima kasih, di atas ucapan-ucapan tahniah. Dengan penuh rasa rendah hati, saya dan suami ingin menzahirkan rasa terharu dan terima kasih yang tak terhingga kepada semua yang telah mendoakan kami. Syukur Ya Allah,” ungkapnya. (nin/pojoksumut)



loading...

Feeds