Pedas! Evan Dimas dan Ilham Udin Dikritik Habis-habisan oleh Pengamat Sepak Bola Malaysia

 Nasib Evan Dimas dan Ilham Udin di Selangor FA menjadi tidak jelas (Twitter @FASelangorMy)

Nasib Evan Dimas dan Ilham Udin di Selangor FA menjadi tidak jelas (Twitter @FASelangorMy)

POJOKSUMUT.com, Kiprah dua pemain Indonesia di Malaysia, Evan Dimas Darmono dan Ilham Udin Armaiyn ternyata tak selalu mulus.

Keduanya mendapat kritik tajam terkait permainannya bersama Selangor FA. Pengamat sepak bola Malaysia, Asmawi Bakiri, menyebut kedua pemain itu belum membantu banyak Selangor FA.

Nasib Evan Dimas dan Ilham Udin bersama Selangor FA belakangan memang jadi perdebatan. Hal itu tak lepas dari performa minor Gergasi Merah – julukan Selangor FA, di pentas Malaysia Super League (MSL) musim ini.

Pelatih Nazliazmi bahkan sudah terang-terangan bakal mencoret beberapa pemain asingnya. Evan Dimas dan Ilham Udin sendiri kini tengah jadi sorotan dan nasib keduanya terancam.

“Melaka dan Selangor harusnya tak ada di posisinya saat ini. Selangor yang merekrut dua pemain Indonesia boleh dibilang kurang cemerlang,” beber Asmawi dikutip Stadium Astro.

Menurut Asmawi, kedua pemain Indonesia tersebut belum bisa dengan cepat beradaptasi terhadap kultur sepak bola di Malaysia.

Evan Dimas dan Ilham Udin disebutnya gagal memenuhi ekspektasi seperti para pendahulunya sebut saja Andik Vermansah, Ellie Aiboy, maupun Bambang Pamungkas.

“Mereka gagal memberikan kontribusi seperti pemain Indonesia lain yang pernah bermain bersama Selangor yakni Bambang Pamungkas, Ellie Aiboy dan Andik Vermansah,” tandas dia.

Selangor FA sendiri saat ini memiliki lima pemain asing. Selain Evan Dimas dan Ilham Udin, ada pula Willian Pacheco, Alfonso De La Cruz, dan Rufino Segovia.

(ies/JPC/jpg/sdf)



loading...

Feeds